Poznań otrzymał uznania od UEFA za aktywne zaangażowanie w realizację projektu Football for Unity 2.0, co zostało podkreślone przez przeprowadzenie „Turnieju football3 dla solidarności” na stadionie POSiR w Golęcinie. Kluczową rolę w powodzeniu przedsięwzięcia odegrała współpraca między dwoma poznańskimi szkołami podstawowymi a organizacją „Trenuj bycie dobrym”.

W czerwcu, Poznań był gospodarzem „Turnieju football3 dla solidarności”, który przyciągnął około 350 dziewczyn i chłopców z różnych regionów Polski. Wydarzenie było organizowane przez „Trenuj bycie dobrym” jako część projektu Football for Unity 2.0 – inicjatywy zapoczątkowanej przez Common Goal i UEFA Foundation for Children, z dofinansowaniem od Komisji Europejskiej. Celem projektu było promowanie integracji społecznej poprzez piłkę nożną, szczególnie skierowanej do młodych migrantów i uchodźców na terenie całej Europy.

UEFA uhonorowała Miasto Poznań, publicznie wyrażając uznanie na swojej oficjalnej stronie internetowej oraz mediach społecznościowych za wkład w realizację tego projektu. Szkoła Podstawowa nr 58 z dzielnicy Ławica oraz Szkoła Podstawowa nr 69 – Szkoła Mistrzostwa Sportowego z Łazarza, były dwiema poznańskimi placówkami zaangażowanymi w działania „Trenuj bycie dobrym” oraz projekt „football3 w szkole”.

Podczas gry w Poznaniu, szczególną uwagę zwracano na dzieci i rodziny przesiedlone, zwłaszcza pochodzące z Ukrainy. Jak podkreśliła Beata Mierkowska, prezes „Trenuj bycie dobrym”, nauka o solidarności ma ogromne znaczenie, zwłaszcza w kontekście konfliktu na Ukrainie i innych miejsc na świecie, gdzie dochodzi do strat niewinnych ofiar. Piłka nożna pełni tu nieocenioną rolę, ukazując piękno wspólnoty, demokracji i praw człowieka.

W trakcie turnieju, młodzi uczestnicy mieli okazję spotkać się z reprezentantkami Polski, Pauliną Dudek i Sylwią Matysik. Zastosowane podczas rywalizacji metody edukacyjne football3 pozwoliły uczestnikom na rozwijanie swoich superMOCy. Pierwszą z nich, którą dzieci miały okazję rozwijać i uczyć się było umiejętność wspólnej gry dziewcząt i chłopców, co miało na celu przekazanie ważnych wartości poprzez zabawę.

Wydarzenie to również stało się platformą do poznawania i rozwijania takich wartości jak solidarność, równość, empatia, szacunek, zaufanie, współpraca, zrozumienie i integracja. Używanie piłki nożnej jako narzędzia edukacyjnego i integracyjnego okazało się niezwykle skuteczne w kształtowaniu postaw młodych uczestników.