Letni okres urlopowy to tradycyjny moment na przeprowadzanie powszechnych remontów, które mają znacząco wpłynąć na organizację ruchu drogowego i komunikacji miejskiej. Wybór tego czasu nie jest przypadkowy – wakacje, przerwa szkolna i akademicka sprawiają, że ruch jest zdecydowanie mniejszy, co minimalizuje uciążliwości dla osób podróżujących. W bieżącym roku, zgodnie z wcześniejszymi planami, przeprowadzane są gruntowne naprawy na skrzyżowaniu znanych jako węzeł Most Dworcowy, na odcinku ulicy Matyi oraz w rejonie Starołęki, obejmującym rondo i pętlę tramwajową. Codziennie widoczne są znaczne postępy prac.

Na skrzyżowaniu ulic Głogowska, Roosevelta i mostu Dworcowego już finalizowane są prace związane z demontażem starego torowiska. Na miejscu została ułożona nowa płyta podtorowa, a montaż rozjazdu jest w pełnym toku. Z kolei na ulicy Matyi nadal trwają intensywne prace rozbiórkowe. Torowisko na odcinku od Mostu Dworcowego do węzła Towarowa także zostanie wymienione.

W obszarze pętli Starołęka PKM prace są już mocno zaawansowane – trwa tam wymiana nawierzchni torowej i drogowej na wjeździe i wyjeździe tramwajów z pętli. Po zakończeniu demontażu, nowe szyny zostały już ułożone, a nawierzchnia betonowa w torowisku realizowana. Pozostają do wykonania jedynie drobniejsze prace torowe i wykończeniowe, po których przejazd ulicą Forteczną zostanie ponownie udostępniony dla ruchu samochodowego.

Tymczasem na pobliskim rondzie Starołęka trwają prace demontażowe torowiska (od strony południowej) i rozpoczynają się przygotowania do układania nowego rozjazdu. Prace te są planowane etapowo, aby jak najbardziej ograniczyć utrudnienia w przejeździe przez rondo. W tym miejscu przewidziano również wymianę części węzła rozjazdowego (od strony Starołęki) wraz z przejazdem przez torowisko.

W związku z prowadzonymi pracami wprowadzono tymczasowe zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, które obowiązywać będą do 1 września. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie MPK.

Aktualnie prowadzone prace remontowe są niezbędne z powodu złego stanu technicznego i znacznego zużycia elementów infrastruktury. Inwestycja w ich modernizację z pewnością przyniesie korzyści w przyszłości, gwarantując pewny, bezpieczny i sprawny przejazd tramwajami.