Od najbliższego piątku kierowcy podróżujący przez centrum Poznania napotkają istotne korekty w organizacji ruchu w rejonie mostu Bolesława Chrobrego. Zmiany mają związek z kolejnym etapem rozbudowy infrastruktury oraz usprawnieniem przejazdu w najbardziej obciążonych godzinach dnia.
Kluczowe zmiany na Estkowskiego – nowe pasy i ograniczenia
Od 8 grudnia ul. Estkowskiego czeka reorganizacja. Ruch w kierunku ronda Śródka zostanie skierowany na jeden pas, wytyczony tymczasowo na torowisku tramwajowym poprzez specjalnie przygotowaną przewiązkę. Dla bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu wprowadzone zostaje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Mimo zmian, mieszkańcy nadal będą mogli wjeżdżać i wyjeżdżać z ul. Chwaliszewo, jednak powinni zachować szczególną ostrożność i zwracać uwagę na nowe oznakowanie, które pojawi się w tym rejonie.
Powrót do dwóch pasów na Wyszyńskiego – poprawa przepustowości
Ulica Wyszyńskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Wieżową od 6 grudnia, już w godzinach popołudniowych, odzyska pełną przepustowość. Oba pasy ruchu w stronę Śródki zostaną udostępnione kierowcom po zakończeniu porannego szczytu. Dotychczasowe ograniczenia wynikały z prowadzonych robót kanalizacyjnych, podczas których częściowo wykorzystywano torowisko tramwajowe do przejazdu pojazdów. Teraz, wraz z postępem prac, możliwe stało się przywrócenie normalnego układu drogowego, co powinno znacząco ułatwić codzienne poruszanie się w tej części miasta.
Kolejne etapy i dalsze utrudnienia – czego się spodziewać?
Obecne zmiany to część większego projektu przebudowy systemu kanalizacyjnego w okolicy skrzyżowania Estkowskiego i Chwaliszewo. W najbliższych tygodniach planowane są dalsze prace, które mogą wpłynąć na możliwość wyjazdu z ul. Chwaliszewo w stronę Śródki. Informacje o kolejnych etapach i terminach wprowadzania nowych ograniczeń będą systematycznie przekazywane mieszkańcom przez służby miejskie.
Miejskie służby apelują do kierowców o cierpliwość oraz czujność przy zmienionej organizacji ruchu, zwłaszcza w miejscach, gdzie ruch prowadzony jest po torowisku. Przestrzeganie tymczasowych ograniczeń i stosowanie się do oznakowania pomoże zapewnić bezpieczeństwo oraz płynność przejazdu do czasu zakończenia wszystkich prac.
Źródło: Poznańskie Inwestycje Miejskie
