W ostatnich dniach uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 4 oraz Katolickiej Szkoły Podstawowej nr 6 z Lubonia mieli szansę zanurzyć się w świat samorządu lokalnego. Młodzież z klas czwartych i siódmych odwiedziła miejscowy urząd miasta, zdobywając bezcenną wiedzę o funkcjonowaniu tego kluczowego dla społeczności miejsca.
Exploracja pracy urzędu miejskiego
Podczas wizyty uczniowie rozpoczęli swoją przygodę od poznania różnych działów urzędu. Zaprezentowano im główne zadania i obowiązki poszczególnych wydziałów, co pozwoliło im zrozumieć, jak skomplikowana struktura zarządza codziennymi sprawami miasta. To cenne doświadczenie pokazało, jak wiele osób i działań kryje się za płynnym działaniem miasta.
Prawdziwe oblicze samorządu
Jednym z najbardziej emocjonujących elementów wizyty była symulacja sesji rady miejskiej. Uczniowie mieli unikalną możliwość wcielenia się w rolę radnych i poznania procesu podejmowania decyzji, które kształtują ich otoczenie. W tej realistycznej symulacji młodzież doświadczyła wyzwań towarzyszących pracy radnych, co z pewnością przyczyniło się do głębszego zrozumienia lokalnej polityki.
Dialog z pracownikami urzędu
Uczniowie mieli także okazję wejść w interakcję z urzędnikami, co było doskonałą platformą do zadawania różnorodnych pytań. Zainteresowanie młodych ludzi pracą urzędu było ogromne, a poprzez aktywne uczestnictwo w rozmowach, dowiedzieli się, jakie umiejętności są niezbędne do zarządzania miastem i jakie wyzwania stawiają codzienne obowiązki.
Rozwijanie zainteresowań samorządowych
Spotkanie w urzędzie miasta zainspirowało uczniów do dalszego zgłębiania tematyki związanej z działalnością samorządu. Dzięki zdobytym informacjom i doświadczeniom, młodzież wróciła do szkoły z nową perspektywą na znaczenie samorządu terytorialnego. Tego typu inicjatywy mogą stać się fundamentem przyszłych zainteresowań politycznych młodego pokolenia, a także budować świadomość o wpływie lokalnych decyzji na codzienne życie społeczności.
Źródło: facebook.com/MiastoLubon
