Dziś w Zespole Szkół w Opalenicy zainaugurowano wyjątkowy projekt edukacyjny – klasę o profilu medialnym. Pod opieką Radia Poznań, młodzież zyska szansę na rozwijanie umiejętności niezbędnych w prężnie ewoluującym świecie mediów.
Program nauczania skoncentrowany na mediach
W ramach nowego kierunku, uczniowie będą zgłębiać różnorodne aspekty pracy w mediach. Zajęcia obejmują naukę emisji głosu, pisanie tekstów informacyjnych oraz tworzenie materiałów publicystycznych. Szczególną uwagę poświęcono także relacjom sportowym i kulturalnym, a także nowym mediom, które coraz silniej kształtują współczesny pejzaż informacyjny.
Nowatorskie podejście edukacyjne
Radio Poznań, jako patron klasy, oferuje innowacyjne podejście do nauki o mediach. Krzysztof Sadowski, dyrektor programowy radia, wyraża duże zainteresowanie tym przedsięwzięciem, które dla niego i jego zespołu jest nowym wyzwaniem. Na pierwszych zajęciach młodzież miała okazję spotkać się z Jackiem Cerkaskim, szefem informacji Radia Poznań, który aktywnie uczestniczy w edukacji nowych pokoleń dziennikarzy.
Rozwijanie praktycznych umiejętności
Podczas inauguracyjnych zajęć, Jacek Cerkaski przedstawił uczniom proces tworzenia informacji, podkreślając kluczowe aspekty, które należy uwzględnić. Dzięki współpracy z ekspertami, młodzież ma szansę zdobywać praktyczne umiejętności i czerpać z doświadczeń zawodowców, co przygotowuje ich do przyszłej kariery w dziennikarstwie.
Wyjątkowy projekt w regionie
Profil medialny w Opalenicy jest jedynym tego rodzaju w Wielkopolsce. Co dwa tygodnie, uczniowie mają możliwość spotkań z dziennikarzami Radia Poznań, specjalistami w swoich dziedzinach. Zaplanowano również wizytę w siedzibie radia w listopadzie, co pozwoli młodzieży lepiej zrozumieć praktykę pracy w mediach.
Wsparcie instytucji lokalnych
Projekt wspiera Centrum Kultury i Biblioteka w Opalenicy, co jest kluczowe dla jego sukcesu. Od kilku lat w Centrum działa lokalne Radio Centrum 11, które prowadzi audycje online. **Współpraca tych instytucji umożliwia uczniom korzystanie z szerokiego wachlarza doświadczeń praktycznych**, co czyni naukę jeszcze bardziej wartościową.