Jak informuje sierżant sztabowy Mariusz Majewski, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Nowym Tomyślu, jeden z funkcjonariuszy tej jednostki, będąc poza godzinami służby, zaobserwował sytuację budzącą podejrzenia. To, co wydarzyło się później, to znakomity przykład czujności i profesjonalizmu funkcjonariusza.

Funkcjonariusz zauważył podejrzaną aktywność dojrzałego mężczyzny przy bankomacie. Mimo że był poza służbą, natychmiast podjął działanie, informując o podejrzeniu mogącego mieć miejsce oszustwa dyżurnego komendy. W odpowiedzi na alarm, dzielnicowi natychmiastowo udali się na miejsce interwencji.

W czasie konwersacji z 60-letnim mężczyzną okazało się, że stał się on celem sprawcy oszustwa telefonicznego, tzw. spoofingu. Przestępca udawał pracownika banku i przekonał starszego pana do natychmiastowego wybrania gotówki z konta i przekazania jej na inny rachunek bankowy. Na szczęście, szybkość i czujność działania policjantów pozwoliła na uniknięcie większych strat finansowych. Mimo że mężczyzna utracił pewną sumę pieniędzy, udaremniono znacznie większe uszczuplenie jego zasobów finansowych.

Oficer prasowy przypomina, że żadne instytucje, takie jak banki, policja czy firmy, nie prosi o przekazanie pieniędzy, ani nie żądają podawania danych do logowania, kart płatniczych czy instalowania dodatkowego oprogramowania. Jeżeli ktoś prosi o takie informacje przez telefon, najbezpieczniej jest natychmiast rozłączyć się i zgłosić incydent do policji!