Wielkopolska wkrótce zyska na znaczeniu dzięki nowemu projektowi infrastrukturalnemu, który przyspieszy rozwój sieci drogowej w regionie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała już firmy odpowiedzialne za budowę strategicznego odcinka trasy łączącej Konin z Kokaninem, który będzie miał 43 kilometry długości. Inwestycja ta jest istotnym elementem rozwoju dróg krajowych w tej części Polski.
Etapy realizacji projektu
Plan budowy trasy Konin-Kokanin podzielono na trzy kluczowe etapy: Konin do Rychwału, Rychwał do Zbierska oraz Zbiersk do Kokanina. Każdy z tych segmentów będzie realizowany przez inne przedsiębiorstwo, co wpisuje się w strategię „projektuj i buduj”. Aktualnie, GDDKiA monitoruje możliwość ewentualnych odwołań po przetargu, które mogą wpłynąć na terminy realizacji prac.
Planowany harmonogram prac i terminy
Alina Cieślak, rzeczniczka poznańskiego oddziału GDDKiA, zapowiada, że podpisanie umów z wykonawcami powinno nastąpić jeszcze w tym roku. Prace budowlane mają ruszyć w pierwszej połowie 2027 roku. Jeśli harmonogram nie ulegnie zmianie, kierowcy będą mogli korzystać z nowej trasy w drugiej połowie 2029 roku.
Koszty inwestycji i założenia techniczne
Koszt realizacji tego przedsięwzięcia wynosi ponad 1,2 miliarda złotych. Nowa droga będzie posiadała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu, przystosowane do ruchu przyspieszonego. Projekt jest częścią większej inicjatywy – Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych, który będzie realizowany do 2030 roku.
Wpływ na rozwój regionalny
Budowana trasa, będąca częścią krajowej drogi nr 25, ma ogromne znaczenie dla Wielkopolski. Modernizacja infrastruktury transportowej nie tylko poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżowania, ale również stanie się bodźcem dla rozwoju gospodarczego regionu.