Planowana na początek 2024 r. reorganizacja siatki połączeń tramwajowych w Poznaniu została poddana modyfikacjom. W odpowiedzi na liczne protesty pasażerów, zdecydowano o zaprzestaniu planów zmiany trasy linii nr 15, która nadal będzie kursować od Piątkowa do Junikowa. Pojawiła się jednak nowa propozycja dotycząca linii nr 3, która ma teraz łączyć dzielnice Naramowice i Winogrady ze śródmieściem, a także z Ratajami i Chartowem. Wcześniej mieszkańcy Poznania głośno sprzeciwiali się planowanej zmianie trasy linii 15, zbierając na ten cel nawet kilka tysięcy podpisów pod specjalną petycją.
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu przyznaje, że pomimo generalnie pozytywnego odbioru proponowanych przez nich zmian w rozkładzie jazdy, najwięcej kontrowersji wywołał plan dotyczący linii tramwajowej nr 15. ZTM otrzymał wiele negatywnych opinii od rad osiedli oraz indywidualnych zgłoszeń od mieszkańców. Dodatkowo, do Zarządu wpłynęła petycja z prawie 7 tys. podpisami przeciwników zmiany trasy linii 15.
ZTM planował obsługiwać trasę na Grunwaldzie za pomocą czterech linii (1, 6, 13 do Junikowa i 3 do Budziszyńskiej), które miały w pełni zaspokajać potrzeby pasażerów. Planowano także zmienić trasę linii nr 15, kierując tramwaj z Osiedla Sobieskiego trasą PST, przez Kaponierę i odnowione centrum miasta (Święty Marcin i Aleje Marcinkowskiego), a następnie Kórnicką i Górnym Tarasem Rataj do pętli Unii Lubelskiej. Plany te jednak spotkały się z gwałtownym sprzeciwem pasażerów. W wyniku tego, 30 października do ZTM wpłynęła petycja pt. „Sprzeciw wobec propozycji zmiany trasy tramwaju linii 15”, podpisana przez 7060 osób. Dlatego Zarząd Transportu Miejskiego postanowił zmienić swój plan i pozostawić trasę linii nr 15 bez zmian.