Na placu budowy w Poznaniu, gdzie realizowane są prace związane z budową mostów, nastąpił istotny postęp. W drugiej połowie lipca 2021 roku udało się zakończyć montaż ostatniego elementu mostu łączącego Chwaliszewo i Ostrów Tumski. Podobne prace zostały już wcześniej ukończone na krótszym moście prowadzącym na Berdychowo. W efekcie obie przeprawy pieszo-rowerowe są teraz w pełni skompletowane.

Przez najbliższe miesiące ekipa wykonawcza skupi się na dalszych pracach, które pozwolą nadać ostateczny wygląd mostom oraz ich otoczeniu, w tym także Wartostradzie. Dotychczas na placu budowy przestał być już potrzebny specjalistyczny dźwig wykorzystywany do montażu konstrukcji mostu nad Wartą. Przygotowania ruszyły również do demontażu rusztowań i tymczasowych podpór, które były niezbędne na wcześniejszym etapie budowy – informuje Justyna Litka, prezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Zaczynając od 5 sierpnia, górny odcinek Wartostrady wzdłuż zachodniego brzegu Warty zostanie ponownie zamknięty. Dotyczy to odcinka pomiędzy mostem św. Rocha a parkiem Stare Koryto Warty. Aktualnie piesi i rowerzyści korzystają z tymczasowej nawierzchni tego fragmentu, który po zamknięciu będzie przebudowywany na docelowy układ.

Podczas tych prac zachowana zostanie ciągłość przejścia wzdłuż zachodniego brzegu Warty dzięki możliwości korzystania z dolnego odcinka Wartostrady, położonego bliżej rzeki. Ułatwiający przemieszczanie się między górnym a dolnym odcinkiem schody, będą dalej dostępne dla pieszych i rowerzystów w rejonie skrzyżowania ulic Za Groblą i Ewangelickiej. Przechodzić można tu również z rowerem lub wózkiem dla dzieci. Obsługa placu budowy nadal będzie korzystać z zjazdu w okolicach mostu św. Rocha. Ponadto, na wcześniejszym etapie prac ruch rowerowy został dopuszczony na pochylni przy parku Stare Koryto Warty. Należy też pamiętać o oglądaniu się za siebie i zachowaniu ostrożności podczas poruszania się wzdłuż dolnego odcinka Wartostrady.

5 sierpnia kierowcom zostanie udostępnione przebudowane skrzyżowanie ulic Rychlewskiego i Berdychowo, z możliwością wjazdu w ulicę Przystań, która stanowi dojazd do budynków Politechniki Poznańskiej. Piesi będą nadal poruszać się po tymczasowej drodze, a rowerzyści będą korzystać z jezdni.

Zakończenie całości prac budowlanych w ramach tej inwestycji jest planowane na wiosnę 2025 roku.