Intensywna przebudowa skrzyżowania ulic Lubczykowej, Naramowickiej, Łopianowej i Radojewo wkracza w kluczową fazę. Od 20 listopada, mieszkańcy oraz podróżujący mogą spodziewać się istotnych zmian w organizacji ruchu, co jest dobrą wiadomością dla tych, którzy na co dzień korzystali z ruchu wahadłowego.

Zmiany w organizacji ruchu

Prace budowlane na wschodniej części skrzyżowania są na etapie finalizacji. W najbliższych dniach wykonawca zakończy układanie ostatniej warstwy nawierzchni, co umożliwi przywrócenie ruchu w obu kierunkach na ulicach Radojewo i Naramowickiej. Jednak prace przy poboczach, takie jak brukowanie czy instalacja oświetlenia, będą kontynuowane, dlatego kierowcy muszą zachować szczególną ostrożność przejeżdżając przez to miejsce.

Nowa organizacja od czwartku

Od czwartku rano wprowadza się zmiany umożliwiające ruch w obu kierunkach, choć na razie po jednym pasie. Należy pamiętać, że trasa może ulegać modyfikacjom zależnie od postępu prac. Prędkość maksymalna będzie ograniczona do 30 km/h, a kierowcy muszą przestrzegać nowych oznaczeń i nakazów skrętu w prawo z ulic Lubczykowej i Łopianowej.

Stopniowe realizowanie prac

Aby uniknąć zamknięcia skrzyżowania, prace zostały podzielone na etapy. W dalszej kolejności na całej szerokości drogi zostanie ułożona warstwa ścieralna, a następnie wprowadzone zostanie stałe oznakowanie poziome. Kierowcy muszą być przygotowani na możliwe czasowe utrudnienia, które będą sukcesywnie komunikowane. Aktualnie priorytetem są prace przy poboczach.

Kompleksowa modernizacja infrastruktury

Projekt modernizacji obejmuje gruntowne zmiany na skrzyżowaniu, w tym rozbudowę ulicy Naramowickiej o dedykowane pasy do lewoskrętu na ulice Lubczykową i Łopianową. Nowa sygnalizacja świetlna poprawi płynność ruchu. Dodatkowo powstają nowoczesne zatoki autobusowe, przystanki oraz fragment drogi rowerowej. Przebudowywane są również zjazdy, oświetlenie i kanalizacja deszczowa.

To druga część rozbudowy sieci komunikacyjnej w rejonie Radojewa. W poprzednim etapie zmodernizowano infrastrukturę w pobliżu skrzyżowania z ul. Jaśkowiaka, znacznie poprawiając komfort pieszych i pasażerów transportu publicznego.

Źródło: Poznańskie Inwestycje Miejskie