Działalność edukacyjna spółki Aquanet Retencja na temat zagadnień związanych z gospodarką wodną, pod hasłem „Co zrobić z tym deszczem”, rozpoczęła się 22 marca, który jest obchodzony jako Światowy Dzień Wody. Kampania ta została stworzona z myślą o uczniach szkół podstawowych, którzy mają okazję rozszerzyć swoją wiedzę na temat wód opadowych i zmierzyć się w konkursie o atrakcyjne nagrody. Główną nagrodą jest stworzenie ogrodu deszczowego na terenie szkoły zwycięzcy.

Akcja skierowana jest głównie do uczniów i uczennic klas czwartych ze szkół podstawowych na terenie Poznania. W ramach kampanii, Aquanet Retencja zapewnia odpowiednie materiały dydaktyczne na lekcje o tematyce wodnej. Zajęcia obejmują pokaz filmu edukacyjnego, udział dzieci w dyskusji i pracy grupowej oraz odpowiedzi na pytania zawarte na karcie pracy. Nauczycielom udostępniono scenariusz lekcji, który pomaga w jej efektywnym przygotowaniu i przeprowadzeniu. Podczas zajęć uczniowie poznają tajniki procesu tworzenia się deszczu, różnice między wodą kranową a deszczową oraz dowiadują się, jak można gromadzić i wykorzystywać deszczówkę.

Na zakończenie lekcji, dzieci otrzymują komiks z przygodami sympatycznych maskotek kampanii – dwóch kropli wody o imionach Dropcio i Dropka. Zadaniem uczniów jest dalsze rozwijanie historii bohaterów, uwzględniając możliwości wykorzystania deszczówki. Szkoła, którą uczęszcza zwycięzca konkursu, zyska na swoim terenie ogród deszczowy stworzony przez Aquanet Retencja.

Jest to już druga odsłona kampanii promującej rozsądne zagospodarowanie wód opadowych. Jej pierwsza edycja cieszyła się dużym zainteresowaniem. Honorowy patronat nad całą inicjatywą objął Prezydent Miasta Poznania.