Poznańska spółka Veolia Energia zdecydowała się ponownie promować ideę ograniczenia ustawień temperatur w domach. To już drugie podejście firmy do inicjatywy pod hasłem „Stopień mniej znaczy więcej”. Przekaz kampanii to przede wszystkim zrozumienie, że nawet mała zmiana jak obniżenie o jeden stopień temperatury pomieszczeń, może mieć istotne konsekwencje dla jakości powietrza, naszego zdrowia, a także wpływa na możliwość oszczędzenia środków finansowych.

Jan Pic, prezes zarządu Veolia Energia Poznań, już w poprzedniej edycji inicjatywy wyraźnie podkreślał, że celem jest ukierunkowanie jak największej liczby mieszkańców Poznania na rozsądne korzystanie z dostarczanego ciepła oraz ciepłej wody. Jak twierdzi Pic, kampania jest zachętą do samodzielnego obniżenia temperatury w mieszkaniu o jeden stopień. Nie wpłynie to jednak na standardy i parametry dostarczanych przez firmę usług – finalna decyzja należy do każdego z konsumentów indywidualnie.

Elementem działania kampanii będą różnego rodzaju materiały informacyjne oraz spoty, które będą prezentowane w mediach. Poza tym, stworzono dedykowaną stronę internetową, na której eksperci ds. zdrowia i środowiska opisują zalety wynikające z obniżenia temperatury w domu.

Według specjalistów, najzdrowsza temperatura w mieszkaniach powinna oscylować wokół 20-21 stopni Celsjusza. Wysoka temperatura przyczynia się do wysuszania powietrza, co z kolei może prowadzić do zapalenia dróg oddechowych czy częstych infekcji.